Een verbouwing en een nieuwe huisstijl!

Met de ingrijpende verbouwing van het Philips van Horne college ontstond ook de vraag naar een nieuwe huisstijl.
 Met een werkgroep werd in enkele duidelijke stappen gewerkt aan een nieuw gezicht en een nieuwe uitstraling. De kernwoorden; eigenzinnig, dynamisch, saamhorig, open en passie waren het uitgangspunt voor de diverse ontwerpfases. Elke fase werd met de werkgroep besproken waardoor de gemaakte keuzes ook echt gedragen worden binnen de school.

Het gezicht van Philips van Horne

Met het van Hornejaar 2018 voor de boeg werd besloten om de naamgever van het Philips van Horne college ook het gezicht van de school te laten bepalen. Maar dan wel een gezicht passend bij deze tijd, een gezicht gestileerd tot enkele eenvoudige strakke vlakken. Het logo bestaat uit een woord en illustratie die zich kenmerken door schuine lijnen en strakke vlakken. De vlakken uit het logo vormen de basiselementen voor een dynamische, eigenzinnige en herkenbare huisstijl. De basiskleuren van de huisstijl zijn een solide donkergrijs en een warm oranje. Een vertaling van gedegen onderwijs met een menselijk en persoonlijke hart. De kleuren paars en blauw versterken de dynamiek en passie in de huisstijl.

Toepassingen huisstijl

De ontwikkelde huisstijl is vertaald naar alle nodige grafische en ruimtelijke huisstijldragers. Van brochure tot banner en van bewegwijzering tot website. De speelse en kleurrijke huisstijlelementen zorgen voor een snelle herkenning. Een consequente toepassing zorgt voor de nodige eenheid en een krachtig totaalbeeld.

De kracht van verbeelding werkt voor iedereen.     Ook voor u?